Captions Schrijven


Van een ‘ik doe maar wat post’ naar een must-read caption die echte connectie maakt met jouw volgers.

T/m vrijdag 7 juni nog te koop, daarna stopt de cursus!


captions schrijven

Jij bent een ambitieuze ondernemer. Lekker actief op Instagram. Maar die captions…

  • Jij stopt nu veel tijd in het schrijven van een caption, maar krijg weinig interactie. Geen 101 🔥 emoji’s voor je Manychat om op te reageren, maar stilte. Krekels.
  • Je wilt wel schrijven, maar krijg je ideeën niet kort en bondig op papier. Daarbij wil je je niet aan allerlei moeilijke schrijfregels moeten houden, maar schrijven vanuit flow. Alleen levert dát dan weer niks op…
  • Je wilt connectie maken met je klant. Maar nu merk je dat je captions niet aanslaan. Als jij wat post, kun je blijven refreshen maar blijft het bij reacties akelig leeg.
  • Als mensen jou in real-life ontmoeten vinden ze jou super enthousiast. Maar op papier? In je captions lijkt jouw persoonlijkheid dood te slaan als een festivalbiertje. Jouw captions laten niet zien wie jij écht bent.





Mooi dat je dit herkent. Dan ben je op de goede plek


Als je hier bent, dan weet je ook dat jouw captions beter kunnen. Je bent nu niet altijd tevreden met je caption, zelfs af en toe onzeker. Toch plaats je die ‘ik-vind-zelf-ook-dat-het-beter-kan’ post maar op Instagram, want je moest immers consistent zijn. Of je plaatst aan het einde van je caption ‘een vraag omdat je nog een vraag moet stellen voor de interactie’. Tja.

Maar jij weet dat je alles kunt leren en bereiken wat je wilt. Dat je jouw captions kunt veranderen van ‘prima’ naar onderscheidend. Dat klanten over jou zeggen: ‘oh ja, zij is tof. Haar posts lees ik altijd.’

Ik weet ook zeker dat je dit graag wilt. Anders zat je deze salespagina nu niet te lezen.



Waarom je captions schrijven van mij moet leren?


Omdat ik er goed in ben, for starters. Ik heb veel engagement op Instagram. Schrijf posts die triggeren, uitgelezen worden en reacties opleveren. En daar zit een plan achter, een manier om dat te doen. Die manier leer je in deze cursus.

Ik ben freelance journalist voor onder andere LINDA.nl, AD, NU.nl, EenVandaag en GLAMOUR. Daarnaast leer ik als schrijfcoach ondernemers schrijven voor hun bedrijf.

In mijn schrijfcoaching combineer ik mijn ervaring in de journalistiek met mijn skills uit het commerciële schrijven. In de journalistiek draait het om vertellen van verhalen. Ze prikkelend en interessant maken voor de lezers. Storytelling toepassen zodat het verhaal de lezers raakt. Met humor. Zonder te veranderen in de kloon van je coach of je hele privéleven op straat te gooien.

Ontwerp zonder titel


Ik weet dat je dit kunt na de cursus

  • Jij schrijft captions die interactie opleveren: geen ‘krekels’ meer als jij een post online zet, maar oprechte reacties. Mensen die iets aanvragen in je DM of een post die viral gaat of tientallen keren opgeslagen wordt.
  • Jij weet hoe je een verhaal vertelt met een ijzersterke opbouw. Zodat het punt dat je wilt maken overkomt bij jouw volgers. Zonder middelbare school regeltjes, hij rolt zo uit je vingers.
  • Jij weet hoe je kunt schrijven als jezelf. En daarmee connectie maakt met jouw volgers. Ze écht aanspreekt. Prikkelt. Om jouw volgers uiteindelijk om te zetten in betalen klanten. Die jouw rekeningen betalen. Of je volgende droomreis.
  • Jij maakt onderscheidende captions waar jouw persoonlijkheid aan alle kanten vanaf spat. Geen standaard verhalen meer: jouw captions springen eruit en je post deze vol zelfvertrouwen.



IMG 1884
IMG 4085
IMG 1045



Ik ben zelf niet zo van de ‘OMG LAATSTE KANS’ marketing, maar… dit is nu wel echt je laatste kans om deze cursus te volgen. Omdat ik een nieuw aanbod lanceer, stopt deze. Je hebt nog tot en met vrijdag 7 juni om mee te doen.


Dit doen we praktisch:

  • MODULE 1: Waarom je een goede caption nodig hebt

    Goeie vraag he. Ik leg je uit wat je laat liggen als je geen captions hebt die gelezen worden en reacties opleveren. Je moet eerst snappen waarom iets niet werkt, voordat je kunt leren hoe het wél werkt.

  • MODULE 2: Schrijf een ijzersterke eerste zin

    Ik zie de eerste zin van een caption als een krantenkop: hij moet triggeren om door te lezen, anders zullen jouw volgers de caption niet ‘openklappen’ en uitlezen. En als ze dat niet doen, schrijf je ‘m dus eigenlijk voor niemand. Je leert in deze module de sweetspot van een pakkende eerste zin. Aan de hand van voorbeelden hoe het niet – en vooral wel – moet.
  • MODULE 3: Een opbouw die ervoor zorgt dat jouw verhaal binnenkomt

    Na de eerste zin ben je er nog niet. Je moet ervoor zorgen dat mensen blijven lezen. Dat doe je met een sterke opbouw die mensen aan de hand door jouw verhaal meeneemt. Zie het als een routekaart. Ook leer je hoe je kort en bondig schrijft zodat lezers niet afhaken.
  • MODULE 4: Een call to action die ‘action’ oplevert

    Heb je weleens een vraag gesteld aan het einde van een caption ‘omdat je nog een vraag moest stellen’? No more. Je leert hoe je een goede call to action schrijft die reacties oplevert. En hoe je soms ook zonder een vraag aan het einde van je post kunt.
  • MODULE 5: Onderscheidende captions schrijven die klinken als JOU

    Echte connectie maak je door jezelf te laten zien. Je wilt dat jouw teksten precies zo klinken als jij. Dat mensen iets lezen en denken: oh dat moet van Lotte zijn! Je leert hoe jij een persoonlijke stijl doorvoert in je caption en hoe je je klant daarmee echt aanspreekt.


2



IMG 0525
Review captions 5
Review captions 6



Nu heb je alle info. Dit is het moment dat je een keuze maakt of je meedoet. En je hebt al best wat tijd besteed aan het lezen van deze salespagina, dus ik denk dat je neigt naar hell yes.

De 250+ ondernemers die je voorgegaan zijn in ieder geval wel.

Gelukkig heb ik dan ook nog een goed aanbod omdat het de laatste keer is dat ik ‘m geef: je koopt de cursus nu voor 57 euro excl. btw in plaats van 157. Dat is eh, heel veel korting. Reken zelf maar uit.

En als allerlaatste – mocht je nog een extra zetje nodig hebben – krijg je bij deze cursus een gratis bonus carrousselposts schrijven. Ik heb 3 van mijn eigen succesvolle (veel opgeslagen, veel reacties) carrousels helemaal uitgewerkt in een video: ik vertel je precies hoe je schrijft, wat je waar schrijft en hoe je zelf ook interactie krijgt.

Veelgestelde vragen

Hoe is deze cursus anders dan andere Instagram-cursussen die ik heb gevolgd?
In deze cursus gaat het niet over de technische aspecten van Instagram: geen algoritme, geen hashtags en geen growth-hacks. We gaan het ook niet hebben over een strategie of contentplanning. Het gaat puur om het schrijven: hoé schrijf je een goede caption? Iets wat vaak niet meegenomen wordt in bovenstaande cursussen.
Hoelang ben ik met de cursus bezig?
Het kijken van de video’s duurt een uurtje. Er zitten ook opdrachten bij en voorbeelden bij, het is afhankelijk van hoe snel je bent hoelang het duurt om dit te bekijken.
Hoelang heb ik toegang tot de cursus?
Je hebt 1 maand toegang tot de cursus.
Hoeveel ervaring moet ik hebben om mee te doen?
Geen. Je hoeft alleen maar te weten voor wié je schrijft. De rest leer je.
Wat als ik de cursus niets vind?
Als je helemaal niets van de cursus hebt geleerd, maar wel de video’s hebt gekeken en opdrachten hebt gedaan, krijg je van mij je geld terug. Ik weet zeker dat deze cursus voor iedere ondernemer waardevol is, dus ik beloof dit met alle liefde.
Krijg ik een factuur?
Uiteraard. Binnen een paar dagen naar je aankoop stuur ik die naar je toe per mail.