Captions Schrijven


Van een duizend-in-een-dozijn-caption naar een must-read post die echte connectie maakt met jouw volgers.

captions schrijven

Jij bent een ambitieuze ondernemer. Lekker actief op Instagram. Maar die captions…

  • Jij stopt nu veel tijd in het schrijven van een caption, maar krijgt weinig interactie.
  • De ideeën voor captions zitten in je hoofd, maar je krijgt ze niet kort en bondig op papier. Je kunt de juiste woorden niet vinden.
  • Je wilt connectie maken met je klant. Maar nu merk je dat je captions niet aanslaan, niet prikkelen. Ze voelen een beetje net-niet.
  • Als mensen jou in real-life ontmoeten vinden ze jou super enthousiast. Maar op papier? In je captions lijkt jouw persoonlijkheid niet over te komen. Ze laten niet zien wie jij écht bent.





Mooi dat je dit herkent. Dan ben je op de goede plek


Als je hier bent, dan weet je ook dat jouw captions beter kunnen. Dat er veel meer uit te halen valt: meer interactie, meer connectie en meer plezier in het schrijven. Je bent nu niet altijd tevreden met je caption, zelfs af en toe onzeker. Toch plaats je die ‘ik-vind-zelf-ook-dat-het-beter-kan’ post maar op Instagram, want je moest immers consistent zijn.

Maar jij bent een ambitieuze ondernemer. Jij weet dat je alles kunt leren en bereiken wat je wilt. Dat je jouw captions kunt veranderen van ‘prima’ naar onderscheidend. Dat klanten over jou zeggen: ‘oh ja, zij is tof. Haar posts lees ik altijd.’

Ik weet ook zeker dat je dit graag wilt. Anders zat je deze salespagina nu niet te lezen.



Waarom je captions schrijven van mij moet leren?


Omdat ik er goed in ben, for starters. Ik heb veel engagement op Instagram. Schrijf posts die triggeren, uitgelezen worden en reacties opleveren. En daar zit een plan achter, een manier om dat te doen. Die manier leer je in deze cursus.

Ik ben freelance journalist voor onder andere LINDA.nl, AD, NU.nl, EenVandaag en GLAMOUR. Daarnaast leer ik als schrijfcoach vrouwelijke ondernemers schrijven voor hun bedrijf,

In mijn schrijfcoaching combineer ik mijn ervaring in de journalistiek met mijn skills uit het commerciële schrijven. In de journalistiek draait het om vertellen van verhalen. Ze prikkelend en interessant maken voor de lezers. Storytelling toepassen zodat het verhaal de lezers raakt. In het schrijven voor ondernemers komt daar het stukje marketing en schrijven voor je ideale klant bij.

Doordat ik me deze combinatie eigen heb gemaakt, leer ik je alles over een goed verhaal, dat ook nog eens verkoopt.

IMG 1850


Ik weet dat je dit kunt na de cursus

  • Jij schrijft captions die interactie opleveren: geen ‘krekels’ meer als jij een post online zet.
  • Jij weet hoe je een verhaal vertelt met een ijzersterke opbouw. Zodat het punt dat je wilt maken overkomt bij jouw volgers.
  • Jij schrijft eerste zinnen die zo triggeren dat mensen wel door moéten lezen. En call to actions die ook daadwerkelijk ‘actions’ opleveren.
  • Jij weet hoe je kunt schrijven als jezelf. En daarmee connectie maakt met jouw volgers. Ze écht aanspreekt. Prikkelt. Om jouw volgers uiteindelijk om te zetten in klanten.
  • Jij maakt onderscheidende captions waar jouw persoonlijkheid aan alle kanten vanaf spat. Geen standaard verhalen meer: jouw captions springen eruit en je post deze vol zelfvertrouwen.



IMG 1884
Review captions 1
IMG 1045



Even eerlijk: hoe frustrerend is het dat je steeds niet helemaal tevreden bent met je caption? Want jij weet ook dondersgoed: als jij niet 100 procent tevreden bent, hoe kan het verhaal dan ooit goed overkomen bij je klanten? Precies. Dus schrijf voortaan vanuit zelfvertrouwen je captions. Dan komt dat óók binnen bij je volgers.


Dit doen we praktisch:

  • MODULE 1: Waarom je een goede caption nodig hebt

    Goeie vraag he. Ik leg je uit wat je laat liggen als je geen captions hebt die gelezen worden en reacties opleveren. Je moet eerst snappen waarom iets niet werkt, voordat je kunt leren hoe het wél werkt.

  • MODULE 2: Schrijf een ijzersterke eerste zin

    Ik zie de eerste zin van een caption als een krantenkop: hij moet triggeren om door te lezen, anders zullen jouw volgers de caption niet ‘openklappen’ en uitlezen. En als ze dat niet doen: voor wie schrijf je hem dan eigenlijk? Je leert in deze module de sweetspot van een pakkende eerste zin. Aan de hand van voorbeelden hoe het niet – en vooral wel – moet.
  • MODULE 3: Een opbouw die ervoor zorgt dat jouw verhaal binnenkomt

    Na de eerste zin ben je er nog niet. Je moet ervoor zorgen dat mensen blijven lezen. Dat doe je met een sterke opbouw die mensen aan de hand door jouw verhaal meeneemt. Zie het als een routekaart. Ook leer je hoe je kort en bondig schrijft zodat lezers niet afhaken.
  • MODULE 4: Een call to action die ‘action’ oplevert

    Heb je weleens een vraag gesteld aan het einde van een caption ‘omdat je nog een vraag moest stellen’? No more. Je leert hoe je een goede call to action schrijft die reacties oplevert. En hoe je soms ook zonder een vraag aan het einde van je post kunt.
  • MODULE 5: Onderscheidende captions schrijven die klinken als JOU

    Echte connectie maak je door jezelf te laten zien. Je wilt dat jouw teksten precies zo klinken als jij. Dat mensen iets lezen en denken: oh dat moet van Lotte zijn! Je leert hoe jij een persoonlijke stijl doorvoert in je caption en hoe je je klant daarmee echt aanspreekt.


2


Dit alles leer je in een eigen leeromgeving. Je krijgt video’s (lekker veel naar mijn kop kijken), voorbeelden van hoe het wel en niet moet en templates voor de opbouw van een caption en een eerste zin. Jouw tijdsinvestering? In ongeveer 1 uur heb je alle video’s gekeken. En kun je oneindig lekkere captions schrijven


Voor wie is de cursus


  • Voor ondernemers die schrijven wel leuk vinden, maar gewoon niet zo goed weten hoé je dit goed doet in je captions. 
  • Voor ondernemers die van praktische tips houden en deze kunnen vertalen naar hun eigen bedrijf.

En voor wie is de cursus niet


  • Voor ondernemers die nog geen ideale klant en aanbod hebben. Als je dit nog niet hebt, kun je beter even wachten met meedoen. Je moet weten voor wié je schrijft voordat je kunt schrijven.
  • Voor ondernemers die op zoek zijn naar contentplanning en Instagram-strategie: deze cursus draait daar niet om.

Review captions 4
Review captions 5
Review captions 6



Nu heb je alle info. Dit is het moment dat je een keuze maakt of je meedoet. En je hebt al best wat tijd besteed aan het lezen van deze salespagina, dus ik denk dat je neigt naar hell yes.

De 90+ ondernemers die je voorgegaan zijn in ieder geval wel.

Gelukkig heb ik dan ook nog een goed aanbod: je koopt de cursus nu voor 57 euro excl. btw

En als allerlaatste – mocht je nog een extra zetje nodig hebben – krijg je bij deze cursus gratis mijn shortguide met mijn 8 beste schrijftips voor alle teksten. Zodat jij kort, bondig, pakkend én lekker leesbaar schrijft. Niet alleen in je captions, maar ook voor je blogs, mails, website, advertenties, mails naar je opa. Noem maar op.

Veelgestelde vragen

Hoe is deze cursus anders dan andere Instagram-cursussen die ik heb gevolgd?
In deze cursus gaat het niet over de technische aspecten van Instagram: geen algoritme, geen hashtags en geen growth-hacks. We gaan het ook niet hebben over een strategie of contentplanning. Het gaat puur om het schrijven: hoé schrijf je een goede caption? Iets wat vaak niet meegenomen wordt in bovenstaande cursussen.
Hoelang ben ik met de cursus bezig?
Het kijken van de video’s duurt een uurtje. Er zitten ook opdrachten bij en voorbeelden bij, het is afhankelijk van hoe snel je bent hoelang het duurt om dit te bekijken.
Hoelang heb ik toegang tot de cursus?
Je hebt 3 maanden toegang tot de cursus.
Hoeveel ervaring moet ik hebben om mee te doen?
Geen. Je hoeft alleen maar te weten voor wié je schrijft. De rest leer je.
Wat als ik de cursus niets vind?
Als je helemaal niets van de cursus hebt geleerd, maar wel de video’s hebt gekeken en opdrachten hebt gedaan, krijg je van mij je geld terug. Ik weet zeker dat deze cursus voor iedere ondernemer waardevol is, dus ik beloof dit met alle liefde.
Krijg ik een factuur?
Uiteraard. Binnen een paar dagen naar je aankoop stuur ik die naar je toe per mail.