1:1 traject

Welkom op de salespagina voor mijn 1:1 traject!


Ja, het kan maar meteen duidelijk zijn toch. Hou ik van, duidelijkheid. Dit is dus m’n salespagina. Waarop ik je ga overhalen om mijn traject te volgen. Oh nee wacht, dat wil ik helemaal niet. Wat ik wél wil doen is precies vertellen wat je krijgt, wat je kunt na ons traject en hoe het je leven – nouja in ieder geval je teksten – verandert. En als jij het helemaal haalt tot het einde van deze salespagina, dan denk ik dat we samen moeten werken.


Daar gaan we.

907A2242 2


Ik weet alvast één ding over jou – omdat je op deze pagina bent – en dat is dat je niet tevreden bent met hoe de teksten in jouw bedrijf nu zijn.



Het kan dat je ze een beetje saai vindt, standaard. Dat jouw teksten niet echt aanslaan bij je ideale klant. 

Het prikkelt niet. 

Je hebt het idee dat klanten niet áán gaan van jouw teksten. Dat je die felbegeerde connectie mist. Meestal vraag ik dit: zou jouw tekst ook op de website van een willekeurige concurrent kunnen staan? Zo ja, dan mis je persoonlijkheid, spice. Leven in de brouwerij. Willen we niet. Ga je niet zoveel mee verkopen als je kunt. 

Het kan ook zijn dat je boodschap niet overkomt. Dat jij een groot badass doel hebt en je precies weet wie je kan helpen, en hoe. Dat je het de hele wereld in kan schreeuwen. Maar het somehow niet overkomt op papier. 

Het enthousiasme waarmee je praat, lijkt in een Word-document in één klap weg.  


Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je (te) weinig verkoopt met je teksten. Dat je een website hebt, maar dat de boel niet stormloopt. Dat het soms verrekte stil is na het posten van een caption. En dat jij geen 28 mails van Mollie krijgt binnen een uur wanneer je een nieuw product lanceert. 

Of misschien wil je 56 Mollie-mails binnen een uur: why settle for less

En dan heb je nog de ondernemers die schrijven best leuk vinden, maar bij wie het veel tijd kost – ja, ik bedoel jou ja. Je wilt schrijven vanuit flow, maar dan kun je soms dagen wachten op die flow. Je hebt al eens getwijfeld om een copywriter in te huren, maar eigenlijk vind je dat verrekte duur en doe je het liever zelf. Kostte het nou maar niet zoveel tijd om een goede tekst te schrijven. 

Misschien is het zelfs al het bovenstaande ineen. Maar wat het ook is: je staat niet 100 procent achter je teksten zoals die nu zijn. Anders heb je no reason to be here, toch?

Laat me je meenemen wat er gebeurt als je teksten het net-niet zijn. Want daarmee loop je klanten mis. Ik gooi ‘m er maar gelijk in.

  1. Als jouw boodschap niet duidelijk is in je teksten, hoe moet een klant het dan snappen? Hoe moet een klant begrijpen wat jij doet? Wat ze krijgen als ze met jou werken? Waarom ze het met jou moeten doen en niemand anders? Als een tekst niet duidelijk is, haakt de mens af. Zo simpel is het. En alle afhakers zijn de mensen die je niet ziet. Die op je website of Instagram komen en denken: ik heb geen idee wat ze precies voor me kan doen, en verder gaan met hun leven. Stel je eens voor dat je AL DIE MENSEN binnenhaalt als klant. Just saying.
  2. Jouw aanbod is er al. Er zijn waarschijnlijk tientallen mensen die precies hetzelfde doen als jij. Waarom mensen dan toch voor jou gaan? Om jou! Want jij bent je eigen unieke cocktail die niemand anders is. En dat wil je in je hele bedrijf naar voren laten komen. Op z’n ‘ondernemers’ gezegd: in je positionering en personal branding. Dus het zou lekker zijn als jouw positionering naar voren kwam in je teksten. Zodat je altijd en overal herkenbaar bent voor je klant. Zodat klanten verdorie niet meer om je heen kunnen. En als je in een tekst niet duidelijk maakt wie jij bent, gaat die klant naar de concurrent die wél z’n personal brand doorvoert in dr tekst. Just saying.



907A2221

Oké, niet gezellig nieuws. Ik weet het.

Maar jij wist het ook. Anders had je genoegen genomen met jouw ze-zijn-prima-maar-het-kan-beter-teksten. Je bent waarschijnlijk sowieso geen ondernemer die ‘genoegen neemt’ met dingen. Hou op schei uit. Jij hebt grote dromen. Of het nou voor een wereldreis maken is of die 100 (of 200)k per jaar draaien. Of minder werken om er voor je gezin te zijn of omdat je gewoon dik vet fucking veel mensen wilt helpen. I don’t care. Maar wilt geen middle-of-the-pack-ondernemer zijn. Jij komt voor het grote geld of geluk (of beide). Waag het trouwens niet om te zeggen dat je voor ‘impact maken’ komt. Van dat soort vage woorden krijg je straf bij mij.

Op dit punt wil je vast weleens weten wat je krijgt als je met mij samenwerkt. Wat het concreet oplevert. U vraagt, wij draaien. Komt ‘ie:

  • Teksten. Voor in je bedrijf. Waar je heel tevreden mee bent en die klanten opleveren. Soms is het niet zo moeilijk he. Maar zonder gekheid: na ons traject hoef jij je hoofd niet meer te breken over de teksten op de website: ze zijn foutloos, spreken je klanten aan en klinken als jij. Daarnaast kost het je voortaan veel minder tijd om de rest te schrijven. Denk aan je captions, blogs en funnels. Je wéét wat je doet, de woorden rollen eruit. Heb jij mooi tijd over om te besteden aan dat ene project wat je al duizend jaar voor je uitschuift, aan leuke dingen doen met vrienden en familie of aan in de zon zitten met een boek.
  • Goed kunnen schrijven geeft letterlijk je hele bedrijf een boost. Met goede teksten waarin je personal branding naar voren komt ben je duidelijk zichtbaar in de markt. Je connectie met potentiële klanten wordt sterker én je salescopy is on point waardoor je meer verkoopt. En dit versterkt elkaar. Je trekt meer mensen naar jouw merk met goede copy en hebt vervolgens goede teksten om van die mensen klanten te maken. Nou, dat krijg je dus ook na onze samenwerking.
  • Je gaat schrijven oprecht leuk vinden. Ja? Ja. Het wordt leuk. Omdat de moeite eraf gaat. Het zware. Omdat je ongegeneerd jezelf kunt zijn. Omdat je schrijft alsof je met vriendinnen koffie zit te drinken. Je gaat je eigen teksten leuk vinden. Er trots op zijn. En dat ga je zien op je bankrekening. 

    Buiten deze zeer belangrijke hoofdpunten nog wat bijzaken: je hoeft na een traject met mij geen geld uit te geven aan copywriter. Is chill, scheelt gewoon. Scheelt ook veel gedoe want je hoeft niet 10 keer feedback te geven op de teksten van de copywriter en dan nog niet 100 procent tevreden zijn. Daarnaast gaat het je een driedubbele zee van tijd opleveren (lees: je doet geen 3 uur over het schrijven van één Instapost) en je hele bedrijf wordt gewoon leuker als jij plezier hebt in wat je doet.

    Het punt is: jij weet al dat je aanbod onweerstaanbaar is, nu moeten we zorgen dat de rest dat ook snapt (en ja voor wie de memo gemist had: daar heb je dus een sterke, converterende tekst voor nodig waar ik je mee help).

     

Dit krijg je praktisch in het traject

  • Leer-elkaar-kennen-call als aftrap

    We beginnen met een Zoomcall van 45 minuten waarin we elkaar het hemd van het lijf kunnen vragen. Ik jou over je bedrijf en je drijfveren, jij mij over hoe ik toch in godsnaam zulke briljante salespagina’s schrijf.

  • Persoonlijk contact via WhatsApp

    Ja, je krijgt mijn nummer. Tijdens het traject mag je me via WhatsApp alle vragen stellen die je wilt. Dus ook of je iets met een dt of een t schrijft: bring it on. Ik probeer daar uiteraard zo snel mogelijk op te antwoorden.
  • Toegang tot cursussen en oefenmateriaal

    Ik heb zo’n beetje voor alles een opdracht/oefening dus als ik merk dat je ergens vastloopt, krijg je van mij extra materiaal om daarmee te oefenen. Voorbeeld: een klant liep vast op wat ze moest posten, dus maakte ik een document voor haar met mogelijke invalshoeken. Een andere klant kan persoonlijker schrijven: zij krijgt een oefening voor het vinden van haar eigen stijl (en hoe je die toepast)
  • HEEL. VEEL. FEEDBACK.

    Dat klinkt nu niet zo concreet als het moet, maar dat komt omdat iedere ondernemer andere teksten schrijft. We spreken vooraf af waarop ik precies feedback geef. Denk aan: de homepage, over mij en salespagina’s van je website, iedere week een Instagramcaption, je e-book. Mails of blogs. Zelfs als je een belangrijke mail naar een klant moet sturen kijk ik met liefde mee.
  • Wat-heb-je-nog-nodig-call ergens midden in het traject

    Je loopt altijd ergens tegenaan. Voor de een is dat een stoelpoot, voor de ander is dat het feit dat invalshoeken verzinnen niet lukt. Daarom hebben we op een – door ons samen te bepalen moment – een tweede call waarin we deep-diven (ugh veel kletsen dus) over datgene waar jij tegenaan loopt. En dat kan alles zijn. Van blokkeren als je over jezelf moet schrijven tot jouw totale onbegrip over het plaatsen van de juiste komma’s.


Hoe geef ik feedback?

Wel belangrijk om te weten: feedback krijg je van mij in een Google Drive met opmerkingen. Sowieso haal ik alle fouten en kromme zinnen eruit. Verder krijg je feedback op de opbouw, herkenbaarheid, persoonlijkheid en creativiteit in de teksten. Ik let erop of het je ideale klant aanspreekt en of het jouw kernwaarden reflecteert. Klinkt goed he: basically krijg je gewoon een bak met ‘dit kan beter’-over je heen, maar dan heb je ook wat. 

907A2492 2


Voor wie is dit traject


  • Je moet schrijven wel een beetje leuk vinden. Het gaat niet werken als jij eigenlijk een hekel aan schrijven hebt en ik met tien paarden een tekst uit je moet trekken. Doe ons allebei een lol en besteedt het uit.
  • Het is handig als je redelijk wat teksten zelf schrijft in je bedrijf. Als je je website opnieuw onder handen wilt nemen bijvoorbeeld. Als je iedere week op Instagram post of een mail eruit gooit. Als je blogt. Laten we het zo zeggen: als jij één keer in de twee maanden een stuk content maakt, is het niet geschikt. 
  • Je moet een omzet hebben van minstens… Oh nee, het boeit me geen reet wat je omzet is. Al is het nul. Het enige wat ik belangrijk vind is dat je weet wie je bent, wat je wilt met je bedrijf en wie je ideale klant is. Zodat we daarvoor schrijven.
  • Voor mensen die tegen een beetje tough-love kunnen. Je gaat feedback van me krijgen. Veel feedback. Niet feedback waar je altijd zin in hebt. Soms ga je me achter het behang willen plakken (mag). Maar jij weet zelf ook dat je daar beter van wordt. 
  • Voor mensen die het geen probleem vinden dat ik in een andere tijdzone zit. Ja, dit is serieus. Bedenk voor jezelf of je er paranoia van wordt dat ik je – voor jou – midden in de nacht feedback stuur. Ik kan dat goed begrijpen en zou het niet fijn vinden als jij daar last van had.

Nou, dit was het. Sowieso een applaus voor jezelf dat je het tot hier gehaald hebt. En je weet wat we afgesproken hebben he? Als je nu nog steeds zit te lezen, dan moeten we samenwerken. Want dan ben je geïnteresseerd. En dan was deze salespagina op jou van toepassing. Dan wil ik met jou werken.

Ik heb geen coole ‘plan je gesprek in’-kalender button maar je mag me natuurlijk een berichtje sturen (via email of DM) en dan kletsen we over of dit traject voor jou is.

Als je je nog afvraagt wat je investering is (wat het kost dus): 837 euro per maand ex btw. Minimaal is 2 maanden (en meestal is dat genoeg) maar als je nog een maand wilt samenwerken mag je natuurlijk verlengen tot 3 maanden.