Copy Crew


Van ’tjsa-nouja-wel-prima’ teksten voor je bedrijf naar content waardoor jij van het scherm afspat (en ook nog eens $$$ in je Plug&Pay of Mollie ziet). Zonder salesy marketing-kreten, mét storytelling, heel veel fun en jouw eigen stem.

Lotte Kuipers schrijfcoach

10k maanden draaien, impact maken, financiële overvloed manifesteren en een high-end aanbod om je droomleven te leiden…

Bla, bla en nog meer bla. Word jij ook een beetje simpel van het standaard marketinggeklets? Wil jij écht boven het ondernemers-maaiveld uitsteken met je bedrijf en je persoonlijkheid (& je omzet)?

Dan is het tijd om iets aan je teksten te doen. Want JIJ weet hoe geweldig je bent en hoe tof je aanbod is, maar als je dat niet goed in woorden kunt verpakken hebben die waanzinnig leuke klanten… geen idee 🤷🏻‍♀️


Je kunt echt wel schrijven, maar héél enthousiast word je er allemaal niet van


Het is een beetje als friet (ahum patat) zonder saus of je havermout-ontbijtje zonder kaneel.

Wel lekker, maar net-niet.

Je weet inmiddels wel hoe het spelletje gaat: jouw bedrijf staat, je hebt businesscoaching gehad en de copwywriting tips van je coach toegepast. De basis ken je. Jouw teksten zijn ook echt wel prima.

Maar daar doe je het niet voor.

Want jij bent klaar met die eenheidsworst in ondernemersland. Iedereen schrijft hetzelfde. Doet hetzelfde. En daar wil je vanaf. Want hoe je ook je best doet, écht anders klinkt het allemaal nog niet. Je mist een stukje eigenheid. Een stukje ‘dit kan alleen maar van *insert jouw naam* zijn.’

Daarbij mogen al die uren content schrijven ook wat meer opleveren. Je wilt financiële overvloed manifesteren meer euro’s op die rekening hebben. Maar goede content schrijven duurt zo lang. En om het dan echt pakkend te krijgen? Je twijfelt vaak of het nou ‘goed genoeg is’.


Sterke copywriting verkoopt. Zorgt dat jij een stroom van enthousiaste mensen aan je bindt. Zorgt voor ‘zo herkenbaar’-reacties op je content. En vooral voor meer verkopen als jij een aanbod lanceert.



Waarom je dat van mij wilt leren


Omdat ik er goed in ben, for starters. Maar ook omdat ik het graag anders doe. Ik doe én-én. Een succesvol bedrijf runnen, als stewardess de wereld rondvliegen en in de winter skiles geven op de piste. Omdat het léuk is. Omdat het kan. Omdat je vooral moet doen waar je hart van áán gaat.

In de Copy Crew combineer ik mijn ervaring als journalist (onder andere voor LINDA.nl, AD, Nu.nl, EenVandaag en GLAMOUR) met schrijftechnieken. De basis is een verhaal. De basis ben jij. Geen marketingtrucs. Maar we schrijven het wel zo op dat jouw klanten niet kunnen wachten om met jou samen te werken. Een combinatie van verhaal en strategie met een keiharde dosis jou.

907A2525 1


We gaan ervoor zorgen dat:

  • Jouw content méér doet: meer reacties op een Instagram en LinkedIn post. Meer clicks in je funnel. Meer verkopen vanuit je salespagina of Instagram stories. Meer omzet. Meer connectie en interactie met je klanten. Zei ik al meer? We gaan voor verdubbeling op alle vlakken.
  • Schrijven 2x zo snel gaat. En soepel. Je doet geen uren meer over een simpele Instagrampost. Goed kunnen schrijven bespaart je letterlijk zeeën van tijd (en frustratie).
  • Jij schrijft als jezelf en niet als een kloon van een of andere coach. Jij zet je gedachten pakkend op papier. Zodat klanten jouw meerwaarde zien en meer voor je gaan betalen. Jij weet al dat je buitengewoon goed bent in wat je doet, met goede teksten zien anderen dat ook.


IMG 3298 2
IMG 3251 3
IMG 7226 2




Als oud-journalist vlieg ik schrijven anders aan – pun intended haha

Copywriting en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar ik doe niet aan regeltjes. Geen ‘schrijf dit hier en dat daar’ en ‘speel in op deze pijn’. Nee.

Jij bent jij en dat is waar we mee werken. Daarom starten we niet vanuit de marketing, maar vanuit het verhaal. Vanuit jou. En kun je na de Copy Crew jouw persoonlijkheid en verhalen op een strategische manier inzetten om jouw dromen waar te maken (een wereldreis, meer tijd met je gezin, op een podium spreken, gewoon op dinsdagmiddag een massage boeken: you name it).


Dit doen we praktisch:

  • The Academy

    In 1,5 uur loods ik je in korte video’s door de belangrijkste schrijftechnieken heen: van het schrijven van een pakkend verhaal tot de inzet van storytelling en hoe je nou die leuke ‘anders-dan-anders’ zinnetjes schrijft: 6 maanden toegang zodat je dit op je eigen tempo kan doen.

  • Feedback op jouw teksten

    Je leert nergens zo snel van als persoonlijke feedback op jouw teksten. Tijdens het traject mag je onderstaande teksten bij me aanleveren waar ik je feedback op geef + samen met jou herschrijf:

    – Salespagina
    – Instagram of LinkedIn caption
    – Over Mij Pagina
    – Instagram bio
  • Dagelijkse support in Instagramgroep

    Loop je regelmatig ‘vast’ bij het schrijven of heb je ‘geen inspiratie’: i got you. In een besloten Instagramgroep deel ik iedere week een schrijfopdracht om jouw creative genius aan te zetten (en zit je nooit meer zonder inspiratie). En weet je even niet hoe je een tekst moet beginnen of of dit nou een pakkende CTA is? Gooi het in de groep en ik denk met je mee!

  • Online Zoomcall

    Voor je uitgebreidere vragen doen we 2 Zoomcalls tijdens de Copy Crew (datums in overleg) zodat we elkaar ook live spreken. Hierin beantwoord ik langere vragen, laat ik voorbeelden van mijn eigen teksten zien en geef ik live feedback.


IMG 5024
IMG 3250 3
IMG 3298 2




De Copy Crew duurt 3 maanden. De volgende ronde start half april. Het is een kleine groep van max 4 ondernemers (ja heel exclusief, one of a kind en high-end allemaal 😂)

Hierbij zijn? Voor 647 ex btw doe je mee.



En natuurlijk zou dit geen goede salespagina zijn er als er niet ook bonussen bij zaten. Komt ‘ie:

  • BONUS 1: MASTERCLASS PAKKENDE EERSTE ZIN zodat jouw copy nooit meer overgeslagen wordt, maar volgers jouw captions lezen, je blogs gelezen worden vanuit Google en jouw klanten al je e-mails openen.
  • BONUS 2: SCHRIJFCHECKLIST want ja we zijn allemaal maar mensen en soms is het gewoon onoverzichtelijk en vergeet je wat. Pak dit lijstje erbij voordat je een tekst online zet zodat die altijd foutloos, to the point en lekker leesbaar is.
  • BONUS 3: No template-templates: Zoals je vast al doorhebt, houd ik niet van standaard ‘vul dit hier en hier in’ templates. Als je meedoet met de Copy Crew krijg je gratis één van mijn vier templates. Je kunt kiezen uit e-book, blogs, over mij pagina en captions.


Al die vragen die vaak gesteld worden aka hoe werkt dit dan:


Hoeveel tijd ben ik hieraan kwijt?

In dit traject is het wel de bedoeling dat je schrijft, maar het mooie is: je kunt alle tips en feedbackrondes gebruiken bij de content die je toch al voor je bedrijf schrijft. In die zin is het weinig ‘extra’ werk. En het schrijfwerk dat je doet, leer je extra veel van. Houd rekening met ongeveer een uur per week.

Kan ik in termijnen betalen?

Je kunt in 2 of 3 termijnen betalen (kort een paar euro extra per termijn). Stuur me even een DM op @writealotte en ik regel het voor je.

Hoe werkt de feedback?

Jij levert je tekst aan (gewoon in een mail) en ik geef jou persoonlijke feedback in Google Drive. We herschrijven jouw tekst als het ware samen tot een hier-kan-geen-klant-omheen staaltje schrijfwerk. De teksten die je sowieso mag aanleveren zijn een salespagina, je over mij pagina en een caption (mind you: ik zet wel een deadline voor wanneer dit aangeleverd moet worden. Ruim van tevoren, maar daar moet je wel op kunnen werken).

Hoe zijn de online sessies?

We hebben 2 online sessies in Zoom (datums doen we in overleg) waarbij jij je vragen mag stellen. Ik geef hierin ook extra voorbeelden van mezelf en geef live uitleg en feedback. Een moment om elkaar te zien en wat uitgebreidere vragen te stellen dan in de groep.

Oh ja, want hoe werkt die Instagramgroep dan?

Dit is een besloten groep op Instagram waar alle deelnemers + ik in zitten. Hier kun je dagelijkse vragen stellen als: is dit een pakkende eerste zin? Is dit een goed e-mailonderwerp? Zou je dit zo of zo schrijven? Kun je op weg helpen met een idee voor onderwerp X? Verder deel ik hier wekelijks inspiratie en kleine opdrachten zodat jij altijd iets hebt om over te schrijven!

Hoe goed moet je kunnen schrijven om mee te doen?

Ik vind dit altijd een lastige vraag, omdat veel van mijn klanten lekker kritisch op zichzelf zijn en vinden dat ze niet zulke goede schrijvers zijn (terwijl ze dat eigenlijk wél zijn haha). Laten we het zo zeggen: als je nog nooit ergens een copywriting-techniek of tip hebt toegepast kun je misschien beter daar beginnen. Maar als je denkt: oke ik krijg wel een stuk tekst op papier maar het is het gewoon net-niet, kom er dan vooral bij!

Is het geschikt voor mij?

Er zijn totaal geen voorwaarden qua hoeveel omzet je maakt, maar het is wel belangrijk dat je een aanbod hebt staan én weet voor welke doelgroep je dit wilt verkopen. Als je nog helemaal aan het begin van je bedrijf staat is het misschien beter om eerst op andere dingen te focussen. That said, een paar voorbeelden van klanten die meededen: een human design coach, een VA voor coaches, een podcastmanager en een bewustwordingscoach.