Copy Check-In
In de Copy Check-In werken we aan die laatste 20 procent. The icing on the cake. Datgene wat alles samenbrengt en woorden geeft aan wat jij wilt delen met de wereld. Jij schrijft leuke teksten, met humor. Die klinken als jezelf én klanten opleveren. Niet salesy, wél converterend.
Salespagina’s heb ik altijd al stom gevonden om te schrijven…
Het voelde verkoperig. Alsof ik op straat sta met als doel jou iets aan te smeren waar je niet op zit te wachten, maar waar je ook geen ‘nee’ op durft te zeggen. Zodat je ineens eindigt met een abonnement op ‘tractors for life’ terwijl je van je leven nog nooit op een tractor zat.
Stom dus.
En ik weet dat ik nu als een 6-jarige klink. Maar het is wel zo. Ik vond het stom. Totdat ik het anders ging zien. Een mindset-shift noemen ze dat in ondernemersland (maar eigenlijk stopte ik met zeiken en maakte ik het simpel voor mezelf).
Want het enige waar deze pagina goed voor is, is voor jou om te bepalen of de Copy Check-In bij je past.
Ik vertel je hoe het traject eruitziet, wat je leert en wat je ervan kunt verwachten. Jij bepaalt of je dat leuk vindt en of je mij ziet zitten als schrijfcoach. Simpeler kan het niet.
Stel dat je nu door dit verhaal enorm afgehaakt bent, weten we al zeker dat het niks gaat worden tussen ons. Dacht je: goh leuk, geen standaard salespagina-begin of moest je lachen om de ’tractors for life’ opmerking? Dan kon het weleens wat worden tussen ons.
Goed: over naar waar je ongeveer mee zit voordat je instapt in de Copy Check-In:
- Je hebt voor 80 procent alles al staan in je bedrijf. Je hebt businesscoaching gevolgd. De copywriting-tips van je coach toegepast. Je hebt je verdiept in hoe je ‘beter’ moet schrijven. De basis ken je. Maar je hebt behoefte aan meer. Meer eigenheid. Meer jou in je teksten. Meer reacties als jij wat post. En vooral: meer inkomen door je content. Echt converterend schrijven.
- Twee woorden, negen letters: schrijven dúúrt lang. Als je eenmaal in die flow zit dan rollen de woorden er zo uit. Maar eerlijk? Die flow ligt vaak onder een laag stof. Je twijfelt continu of het goed genoeg is. Hebt geen inspiratie voor nieuwe teksten en die website? Het herschrijven van je over mij en homepage staat al maanden op je to-do list en ‘komt er steeds niet van’.
- Je bent *excuse my French* verdorie een keer klaar met alle eenheidsworst in ondernemersland. Alles klinkt hetzelfde. Iedereen schrijft hetzelfde. Doet hetzelfde. Daar wil je vanaf. Je wil zo ver boven het maaiveld uitsteken in jouw branche dat je concurrenten zowat hun nek verrekken als ze omhoog kijken. Jij bent anders. Uniek. Alleen laat je dat nu met je teksten nog niet zien. Het klinkt – als je eerlijk bent – net als iedereen. Hoe je je best ook doet.
En wat je boven alles wilt, is je droom waarmaken. Een reis om de wereld met je gezin? In het buitenland wonen? Of zomaar op een maandagmiddag de boel de boel laten en naar het strand vertrekken omdat het lekker weer is? Ein-de-lijk dat droomhuis kopen? Wat er op jouw Pinterest-moodboard staat, dat kan.
Maar daarvoor moet je meer verkopen. Meer euro’s op de bankrekening. Consistent meer omzet. En ik kan je vertellen dat die laatste 20 procent copy-skills een hefboom is voor die droom. Die ervoor gaat zorgen dat jij je concurrenten achter je laat en écht zichtbaar wordt. Op jouw manier. Op jouw voorwaarden. Maar mét ‘dit-moet-je-gelezen-hebben’-teksten.
Waarom je schrijven van mij wil leren
Omdat ik er goed in ben, for starters. Maar ook omdat ik het graag anders doe. Ik doe én-én. Een succesvol bedrijf runnen, als stewardess de wereld rondvliegen en in de winter skiles geven op de piste. Omdat het léuk is. Omdat het kan. Omdat je vooral moet doen waar je hart van áán gaat.
In de Copy Check-In combineer ik mijn ervaring als journalist (onder andere voor LINDA.nl, AD, Nu.nl, EenVandaag en GLAMOUR) met commerciële schrijfskills. De basis is een verhaal. De basis ben jij. Geen marketingtrucs. Maar we schrijven het wel zo op dat jouw klanten niet kunnen wachten om met jou samen te werken.
Even een stukje naar de mensen toe: dit levert de Copy Check-In op:
- Jij krijgt die laatste 20 procent in handen. De icing on the cake – oftewel: waar het echt leuk wordt. Jouw teksten zijn niet alleen echte pageturners waarvan volgers zeggen ‘oh, haar mails/captions/content lees ik altijd’, maar ze zorgen ook dat het geld binnenkomt. Zodat jouw inbox gevuld is met Molliemails en kennismakings-calls met enthousiaste klanten.
- Schrijven ging nog nooit zo snel. En soepel. Je hebt vrijwel altijd inspiratie en doet geen uren meer over een simpele Instagrampost. Goed kunnen schrijven bespaart je letterlijk zeeën van tijd (en frustratie). Kun jij alvast die reis plannen of met je boekje in de zon zitten.
- Jij weet hoe je kunt schrijven als jezelf. Jouw gedachten pakkend op papier kunt zetten. Zodat het aanspreekt, zodat je reacties krijgt. Zodat jouw geweldige aanbod of product goed verkoopt. Zodat klanten eindelijk jouw meerwaarde zien, en dus ook meer voor je gaan betalen. Jij weet al dat je buitengewoon goed bent in wat je doet, met goede teksten zien alle anderen dat ook.
Ik wil nog één ding met je delen voor we overgaan op het praktische stuk. Want copywriting en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar als oud-journalist (en groot voorvechter van doen wat bij joú past) vlieg ik schrijven anders aan – pun intended haha. Geen regeltjes. Geen ‘schrijf dit hier en dat daar’ en ‘speel in op deze pijn’. Nee.
Jij bent jij en dat is ook wat je geweldig en uniek maakt. Dat is waarom je klanten bij je willen kopen. Daarom start ik niet vanuit de marketing, maar vanuit het verhaal. Vanuit jou. En kun je na de Copy Check-In jouw persoonlijkheid en verhalen op een authentieke én strategische manier inzetten om jouw dromen waar te maken.
Dit doen we praktisch:
- MODULE 1: The not so boring basics
Eigenlijk weet je dit allemaal wel, maar ik neem je nog even mee terug naar het begin. Hoe kun je het beste een tekst opbouwen? Hoe zorg je dat het pakkend is, en vooral niet slaapverwekkend saai en wollig? Een korte module om de basics terug te halen en jou een vliegende start te geven (ben je al klaar met de vlieg-gerelateerde grapjes?)
- MODULE 2: The #1 copywriting secret
Als er iets is wat je moet weten om je teksten levendig en authentiek te maken, is het dit schrijf-geheim. Het zorgt ervoor dat je teksten van ‘wel prima’ transformeren naar ‘ik kan niet stoppen met lezen’. En je kunt het in iedere tekst gebruiken: van je Instagramcaptions tot je mails aan klanten en van je funnel-mails tot je salespagina’s.
- MODULE 3: Write like you
‘Dit moet wel van Lotte zijn’: mijn vrienden, klanten en volgers herkennen mijn teksten uit duizenden. Omdat ik op een heel eigen manier schrijf en mijn eigen schrijfstijl heb. In deze module leer je hoe je met een simpel raamwerk jouw eigen schrijfstijl ontwikkeld en hoe je die toepast op al jouw teksten. Zodat niemand meer om jouw content heen kan en je overal herkenbaar bent.
- MODULE 4: Sell it like you mean it
Vies woord incoming: verkopen. Maar toch zul je het moeten doen als je een succesvol bedrijf wilt runnen. In deze module leer je hoe je dit op een manier kunt doen die bij jou past, maar er ook voor zorgt dat klanten hun portemonnee trekken. Zonder marketingtrucs, maar mét resultaat. Het kan. Dat je deze salespagina nu nog zit te lezen is er het levende bewijs van.
- MODULE 5: How to make it fun
Je zou het bijna vergeten, maar schrijven kan léuk zijn. Maar dan ook echt leuk. Spelen met woorden. Content op papier zetten waarvan je denkt: wauw, heb ík dat geschreven? En waar je volgers laaiend enthousiast van worden? Het kan. Na deze module heb jij oprechte lol in het schrijven én plaats je zelfverzekerd teksten online. Want je bent er dik vet trots op.
Dit alles leer je in een eigen leeromgeving. Met 6 maanden toegang. Je krijgt video’s (lekker veel naar mijn kop kijken), maar al het materiaal is ook beschikbaar in tekst als je niet van video’s houdt. Ik geef onwijs veel voorbeelden uit mijn eigen bedrijf en laat je precies zien waarom ik iets op een bepaalde manier doe. Het is een écht kijkje in de keuken. Totale kijktijd? 1,5 uur.Als je een voorproefje wilt, doe je geluid aan en check de video hieronder:
Nu heb je alle info. Dit is het moment dat je een keuze maakt of je meedoet. En je hebt al best wat tijd besteed aan het lezen van deze salespagina, dus ik denk dat je neigt naar hell yes.
Gelukkig heb ik dan ook nog een goed aanbod. Je koopt de DIY versie van de Copy Check-In nu tijdelijk voor 347 euro ex btw. FYI: de ‘gewone’ versie zonder actie kost 1017 euro ex btw.
Wil je nog overleggen of de Copy Check-In bij jou en je bedrijf past? Je mag me altijd een DM sturen op @writealotte en dan kijk ik mee naar je persoonlijke situatie.
En natuurlijk zou dit geen goede salespagina zijn er als er niet ook bonussen bij zaten. Komt ‘ie:
- BONUS 1: Masterclass zo schrijf je een pakkende eerste zin: zodat jouw copy nooit meer overgeslagen wordt, maar volgers jouw captions lezen, je blogs gelezen worden vanuit Google en jouw klanten al je emails openen.
- BONUS 2: Mijn retesuccesvolle cursus captions: al door 250+ ondernemers gevolgd. In deze korte cursus leer je binnen een uur hoe je captions schrijft die reacties opleveren en laten zien wie jij bent op Instagram.
- BONUS 3: No template-templates: Zoals je vast al doorhebt, houd ik niet van standaard ‘vul dit hier en hier in’ templates. Daarom heb ik speciale no-template templates gemaakt voor het schrijven van je homepage en je over mij pagina. Zodat je toch houvast hebt bij het schrijven, maar jouw website niet op die van een ander lijkt.